Verzending & retour
De kosten van behandeling en verzending, die boven op de verkoopprijs van het product worden aangerekend, worden ter kennis gebracht van de Klant, ten laatste op het ogenblik dat hij zijn bestelling moet bevestigen.
Wij leveren aan alle adressen in België en Groot-Hertogdom Luxemburg via www.lecreuset.be. Als u geen adres in België of G.H. Luxemburg hebt, maar u bent wel geïnteresseerd in Le Creuset-producten, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via +32(0)35025025 voor meer informatie over andere verzendopties. Momenteel bieden we geen internationale bezorging aan.
De levering zal plaatsvinden binnen 2 à 4 werkdagen. Voor bestellingen geplaatst en verwerkt voor 12:00 's middags op maandag tot en met donderdag zal de levering meestal plaatsvinden op de volgende dag. Voor bestellingen geplaatst tussen donderdag 12:00
en maandag 12:00 zal de levering meestal plaatsvinden op dinsdag. Profiteer nu van onze verlengde retourperiode. Retourneren tot en met 31 januari 2025.
De verzendkosten voor de levering zijn 6,90 EUR BTW incl.
De pakjes zullen verzonden worden door UPS of DPD naar het adres dat de klant heeft opgegeven.
De leveringstermijn begint te lopen vanaf de dag volgend op de dag waarop de Klant zijn bestelling heeft geplaatst bij LE CREUSET BENELUX N.V.. Indien deze leveringstermijnen de 30 dagen vanaf die datum overschrijdt, zal de verkoop ontbonden kunnen worden en de Klant worden terugbetaald, op voorwaarde dat LE CREUSET BENELUX N.V. het bestelde product nog niet heeft verzonden, en onder voorbehoud van het recht van de consument om desgevallend een schadevergoeding te vorderen.
De leveringen zullen plaatsvinden op het adres zoals opgegeven door de Klant, die als enige verantwoordelijk is voor een foutieve levering die te wijten is aan een foutief of een onvoldoende duidelijk opgegeven adres bij de bestelling.
LE CREUSET BENELUX N.V. draagt de risico’s van het transport tot aan de door de Klant gevraagde levering en de Klant draagt alle risico’s met betrekking tot het product vanaf de effectieve levering.
Op het ogenblik van de levering is de Klant verplicht om de staat van de verpakking en de geleverde producten te controleren.
Het behoort de Klant toe om voorbehoud te maken en klachten door te geven, die hij nodig acht, lees: het pakket te weigeren indien dat duidelijk beschadigd is bij de levering.
Voornoemde voorbehouden en klachten dienen gericht te worden aan de vervoerder per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging, en dit binnen de 3 werkdagen (de feestdagen niet inbegrepen), die volgen op de dag van levering van de producten. De Klant dient overigens een kopie van deze brief over te maken aan LE CREUSET BENELUX N.V..
Het niet doorgeven van een klacht binnen de hierboven genoemde termijn maakt elke verdere vordering tegen de vervoerder onmogelijk.
De Klant dient zich ervan te vergewissen dat de producten die geleverd zijn overeenkomen met de bestelde producten. In geval de producten in natura of in kwaliteit niet overeenstemmen met de vermeldingen op de bestelbon, dient de Klant LE CREUSET BENELUX N.V. hiervan te informeren via email op volgend adres:
contact.be@lecreuset.com. Een product zal slechts kunnen worden omgeruild indien dit niet gebruikt is geweest en door de procedure te volgen die door de Klantendienst zal worden toegelicht.
Herroeping
LE CREUSET BENELUX N.V. verbindt zich ertoe om u gehele tevredenheid te bieden. De Klant, fysieke niet-professionele persoon, beschikt over een termijn van 30 kalenderdagen, te rekenen van de dag na de levering van het bestelde product, binnen de welke hij het product besteld op www.lecreuset.be kan terugzenden (het product moet nieuw, volledig, ongebruikt, in de originele verpakking zijn en gepaard gaan met een kopie van de factuur en een kopie van het leveringsbewijs). Indien de termijn verstrijkt op een zaterdag, zondag of feestdag, wordt deze verlengd tot op de eerst volgende werkdag.
Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, zal de Klant de Klantendienst per email moeten verwittigen op het volgende adres :
contact.be@lecreuset.com die u, voor het terugzenden van het product in kwestie, de procedure voor de terugzending zal toelichten. De teruggezonden producten zullen worden terugbetaald op de bankrekening van de Klant binnen de 30 dagen die volgen op de herroeping. De leveringskosten en de kosten voor de terugzending blijven ten laste van de Klant en worden niet terugbetaald met uitzondering van die kosten die betrekking hebben op de terugzending van gebroken producten en/of producten met productiefouten. In dit geval, worden de leveringskosten en de kosten van terugzending gedragen door LE CREUSET BENELUX N.V. die aan de Klant een voorgedrukt verzendingsetiket zal bezorgen. Online aangekochte producten kunnen niet worden terugbetaald door de winkels of partner verkooppunten van LE CREUSET BENELUX N.V..